Børn, sang og sprog

Både praktikere og forskere underbygger, at børns sprog kan stimuleres gennem sang. I Videncenter for sang kunne vi godt tænke os en opdatering på emnet og inviterer derfor videncentrets netværk til at bidrage med både erfaringsbaseret/praktisk- og videnskabelig viden på området.

Du kan se frem til boganmeldelser, 'Tre hurtige spørgsmål om børn, sang og sprog' til skandinaviske forfattere og undervisere, som deler ud af både faglighed og holdninger, desuden enkelte nyskrevne artikler samt aktualisering af eksisterende viden og afslutningsvist en litteraturliste.

Vi glæder os til at høre fra dig og blive opdaterede på emnet!

Skriv til Mette på mette@sangenshus.dk

/Sang i praksis
/Sang og sprog

‘Tre hurtige’ til norske Ågedal

Videncenter for sang har stillet tre spørgsmål til skandinaviske forfattere og undervisere om børn, sang og...

Læs mere

/Sang og sprog

’Tre hurtige’ til Inge Marstal

Videncenter for sang har stillet tre spørgsmål til skandinaviske forfattere og undervisere om børn, sang og...

Læs mere

/Sang og sprog
/Uddannelsespolitik

’Tre hurtige’ til Louise Højlund

Videncenter for sang har stillet tre spørgsmål til skandinaviske forfattere og undervisere om børn, sang og...

Læs mere

/Sang i praksis
/Sang og sprog

Sang- og metodevideoer

Se metodevideoer, lær repertoire og print materiale. Kig i projektoversigten herunder, og find inspiration og...

Læs mere

/Forskning i sang
/Sang og sprog

Boganmeldelse af Børns sprogtilegnelse

Bogen Børns sprogtilegnelse – sproglig udvikling hos danske børn i alderen 0-6 år henvender sig til bl.a...

Læs mere

/Forskning i sang
/Sang med børn og unge
/Sang og sprog

Sang, musik og sprog

Hvad har sang med sprog og sprogtilegnelse at gøre? Laila Kjærbæk, der er lektor ved Institut for Sprog og ...

Læs mere

/Forskning i sang
/Sang med børn og unge
/Sang og sprog

Kan man lære at læse gennem sang?

Måske ikke direkte, men forskningen viser, at sang indirekte kan være med til at gøde jorden for at børn l...

Læs mere